نورپردازی اماکن تجاری
نورپردازی تجاری
راه حلهای متنوعی برای نورپردازی و درخشش فضای خارجی ساختمان های تجاری در شب وجود دارد. گاهی تنها خواسته کارفرما روشنایی مناسب برای عبور و مرور است، گاه مطلوب است که ساختمان در شب دیده شود و گاه می خواهیم مشتریان احتمالی را تحت تاثیر قرار دهیم. راه حل این خواسته ها قرار دادن نور مناسب در هر محل است.
چراغ فروشگاه ها و مراکز خرید در طول روز همیشه روشن هستند، هر چقدر مجموع توان لامپ های فروشگاه کمتر باشد، انرژی کمتری مصرف می شود و هزینه کمتری بابت برق خواهید پرداخت. کم کردن توان لامپ ها لزوماً به معنای کم کردن از روشنایی نیست، لامپ های LED بهره نوری بالایی دارند به این معنا که با توان کمتر نور بیشتری تولید می نمایند.
نورپردازی مجتمع تجاری و پاساژ
نورپردازی پاساژ ها همیشه یکی از عوامل مهم جذب مشتری بوده است. روانشناسی فروش به ما یادآوری می کند که باید در نورپردازی مجتمع تجاری و نورپردازی فروشگاه ها خلاقیت کافی وجود داشته باشد تا مشتری، متفاوت بودن و خاص بودن مجموعه را درک کند.
مراکز تجاری یا مال ها این روزها به فضا هایی متفاوت و مدرن تبدیل شده و دیگر رنگ و بوی قدیم را ندارد. در گذشته اکثر مغازه ها در کنار هم قرار داشتند و فروشنده ها به ویترین و طراحی مغازه یا نورپردازی مجتمع تجاری اهمیتی نمی دادند. اما با پیشرفت تکنولوژی و تولید چراغ های تخصصی، نورپردازی پاساژ ها حال و هوای دیگر گرفته و اکنون زیبایی منحصر به فردی دارند. همین موضوع باعث شده مشتری بیشتری جذب کنند و با استفاده از تکنیک های روانشناسی نورپردازی، سود بیشتری را از آن خود کنند. زیرا دید بصری مخاطب بیشتر جذب می گردد، و باعث فروش بیشتر می گردد.
اصول نور پردازی مراکز تجاری
نورپردازی پاساژ و نورپردازی مجتمع خرید باید به صورت محاسبه شده و حرفه ای پیاده سازی شود تا اثرگذار باشد. قبل از هر چیزی لازم است بدانیم که نورپردازی پاساژ و نورپردازی مال اگر به صورت حرفه ای انجام شود علاوه بر بازگشت سرمایه اولیه، یک فرایند همیشگی تبلیغاتی خواهد بود. علاوه بر اینکه نورپردازی فروشگاه موجب دلنشین و زیباتر شدن مکان می شود، روی جذب مشتری و ذهن مشتری هم تاثیرات بسزایی می گذارد. زمانی که روی نورپردازی مرکز خرید کار می کنیم و منبع نورهای حساب شده نصب می کنیم، در ذهن مخاطب اثرات مثبتی میگذاریم و به فروشگاه یا پاساژ هویت می بخشیم.
به این ترتیب شما هم نور کافی خواهید داشت و هم هزینه برق خود را کنترل می نمایید. به یاد داشته باشید که شما یک چراغ LED با کیفیت را هر چهار یا پنج سال یک بار تعویض می کنید ولی هزینه های مربوط به برق را هر ماه پرداخت می نمایید.
نورپردازی تجاری مدرن و به روز تا چه میزان بر فروش تاثیر گذار است؟
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که روشنایی مدرن و پویا می تواند درصد چشمگیری فروش یک فروشگاه یا رستوران را در قیاس با فروشگاه یا کافی شاپ مشابه افزایش دهد. در آزمایشی مشابه بخشی از یک فروشگاه زنجیرهای را با روشنایی سنتی و بخشی دیگر را با روشنایی مدرن ال ای دی و با کمک یک طراحی خاص و منحصر به فرد نورپردازی کردند. پس از مدتی مشاهده شد که فروش بخشی که با روشنایی مدرن نورپردازی شده است، چند برابر بخشی است که نورپردازی قدیمی و سنتی دارد.
نورپردازی مرکز تجاری در قسمت های مختلف
راهروها و فضای داخلی مجتمع تجاری نیاز به روشنایی استاندارد دارند. فراموش نکنیم که بیشتر تجربه مشتریان، در فضای داخلی پاساژ و راهروهای ارتباطی شکل می گیرد. آن ها اگر حس خوبی به فضای پاساژ و نورپردازی مرکز تجاری داشته باشند، احتمالا تبدیل به مشتریانی وفادار خواهند شد و در آینده باز هم به مجموعه ما سر می زنند. امروزه در نورپردازی مرکز تجاری، توجه ویژه ای به روشنایی فضای داخلی، راهروها، راه پله و … می شود و محصولات LED موجب کاهش شدید هزینه های برق مصرفی هستند.
نورپردازی نمای بیرون مکان های تجاری
برای نورپردازی مجتمع تجاری باید قسمت های مهم دیگری نظیر محوطه های باز و فضای سبز بیرون آن را مورد توجه قرار داد. این بخش ها به عنوان کانون اجتماعی و استراحتگاه مشتریان است و آن ها باید لحظات خوشی را تجربه کنند. از طرفی در برخی مجتمع های تجاری این مکان ها قسمت های ورودی به پاساژ است و همین موضوع باعث جلب توجه بیشتری می شود.
اگر بتوانید اول برای این گونه مکان ها برنامه ریزی کنید و نورپردازی ویژه طراحی کنید، قطعا در رضایت مشتری تاثیر خواهد داشت. هرچه بیشتر برای این قسمت ها وقت بگذارید و تزئینات منحصر به فردی ایجاد کنید، مشتریان شما را در ذهن خود ثبت کرده و همیشه بازدید از مکان شما را در اولویت قرار می دهند. محوطه ها همیشه موضوع مهمی در نورپردازی مراکز تجاری بوده اند.
پیشنهاد می کنیم در نورپردازی مرکز تجاری یا محیط های بیرونی آن از نورهای گرم و دلنشین استفاده کنید. هرچه میزان خیرگی و نور مستقیم کمتر باشد، فضا آرام و دلنواز تر خواهد شد. سعی کنید دید انسان محور را در طراحی خود دخیل کنید. قبل از پیاده سازی طرح ها، خود را جای مشتری و رهگذر بگذارید و ببینید کدام نور زننده و خسته کننده است و کدام نور خاص می باشد.
نورپردازی محوطه تجاری
نورپردازی محوطه با استفاده از چراغ و نور های خاص انجام می شود و جلوه خاصی به محوطه پاساژ می دهد. اگر در مجتمع تجاری خود آبنما و فضای سبز داشته باشیم، نورپردازی، جلوه های بسیار شیکی به محیط می دهد و جذابیت و سرزندگی آن را تقویت می کند.
شما برای خرید و استفاده از نورپردازی مکان های تجاری خود به راحتی با جست و جوی ساده در سایت لایت هوم می توانید از مدل و طرح های این مدل از روشنایی دیدن فرمایید و از خریدی مطمئن بهره مند شوید.