صفحه اصلی آموزش تاثیر نورپردازی فروشگاه و جذب مشتری با استفاده از چراغ های سقفی

تاثیر نورپردازی فروشگاه و جذب مشتری با استفاده از چراغ های سقفی

توسط نغمه بانویی
ثاثیر چراغ های سقفی در جذب مشتری در فروشگاه ها

نورپردازی فروشگاه نقش اساسی در فراهم کردن یک محیط خرید دلپذیر برای مشتریان ایفا می‌کند، زیرا به تنظیم جو مناسب، برجسته‌ سازی نواحی خاص و ایجاد دید کافی برای محصولات کمک می‌کند. نورپردازی مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در احساس راحتی و خوشایندی مشتریان در طول خرید داشته باشد، و همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا محصولات را بهتر مشاهده کنند و تصمیمات خرید آگاهانه‌ تری بگیرند.

اگر در حال باز کردن یک فروشگاه جدید هستید یا قصد دارید سبک فروشگاه فعلی خود را تغییر دهید، نورپردازی‌ای که انتخاب می‌کنید نقش مهمی در ظاهر کلی و جذابیت آن دارد. برجسته کردن محصولات جدید یا خاص و بهبود دید displays شما از دلایل موثر بودن نورپردازی فروشگاهی است.

نکته مهمی که در نورپردازی فروشگاه ها و مغازه ها باید یه آن توجه ویژه شود، ایجاد فضای خوشایند و دعوت کننده برای مشتری. نورپردازی مغازه ها و فروشگاه ها باید به گونه ای باشد که مشتری تمایل داشته باشد در آن محیط بیشتر بماند و با حوصله بیشتر به تماشا و انتخاب محصول مورد نظر خود بپردازد.

چراغ سقفی در جذب مشتری

تحقیقات نشان داده‌اند که اگر در یک فروشگاه از نورپردازی خوب و جذاب استفاده شود، یک رهگذر هم ممکن است توجهش به محصولات فروشگاه جلب شود و تصمیم بگیرد به داخل فروشگاه برود و خریدی انجام دهد. جای‌ گذاری دقیق نور می‌تواند بر تصمیم‌ گیری مصرف‌ کنندگان تأثیر بگذارد. بنابراین، فروشندگان باید انواع خاصی از نورپردازی را بشناسند که بیشتر و بهتر محصولات آن‌ها را نمایان کند.

افزایش فروش از طریق طراحی موثر نورپردازی فروشگاه

نورپردازی مناسب در طراحی فروشگاه تاثیر به سزایی در جذب مشتری دارد و انتخاب چراغ سقفی مناسب می‌تواند تجربه خرید مشتریان را بهبود بخشد و آن‌ها را به انجام خرید بیشتر ترغیب کند. نورپردازی مناسب نه تنها محیطی راحت و دلپذیر برای مشتریان فراهم می‌آورد، بلکه توجه آن‌ها را به محصولات خاص جلب کرده و در نهایت باعث ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر می‌شود. این رویکرد به فروشگاه‌ها کمک می‌کند تا برند خود را به طور موثر معرفی کرده و تجربه‌ای متمایز برای مشتریان فراهم کنند.

چراغ های فروشگاهی هم نور محیطی و هم نور مورد نیاز برای ایجاد جذابیت و ایجاد محیطی دلنشین برای مشتری را فراهم می کند. چراغ های سقفی به دلیل تنوع بالایی که در طرح و کارایی دارند با انواع مختلفی از سبک‌ها و روکش‌ها به راحتی می توانند ست شوند تا مطمئن شوید که با تم دکوراسیون شما هماهنگ می‌شوند.

انتخاب چراغ مناسب برای نورپردازی فروشگاه

چراغ‌های سقفی یک ویژگی کاربردی در طراحی داخلی هستند، به این معنی که باید از نظر ظاهر و اندازه فیزیکی متعادل باشند. هنگام انتخاب چراغ سقفی، چند نکته سریع و آسان وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید چراغ مناسبی برای فضای خود پیدا می‌کنید.

انتخاب بهترین نور برای فروشگاه

در گام اول باید از ابعاد دقیق محیطی که قرار است نورپردازی سقفی در آن انجام دهید اطلاع داشته باشید. طول و عرض را اندازه‌ گیری کنید تا بدانید با چه فضایی و چه ابعادی کار می‌کنید. سپس، چند نکته وجود دارد که می‌تواند به محدود کردن جستجو کمک کند.

مرحله بعدی انتخاب چراغ سقفی مناسب برای محیط مد نظر شما است. چراغ سقفی آویز، پنل های ال ای دی، چراغ های روکار، چراغ های توکار، چراغ های خطی و چراغ های ریلی. تشخیص این نکته که کدام چراغ سقفی از نظر ظاهر، کارایی، میزان نوردهی، طول عمر، مصرف انرژی و ابعاد با محیط مورد نظر شما متناسب است، بسیار مهم و قابل توجه و در عین حال امری تخصصی می باشد.

انتخاب چراغ سقفی مناسب برای فروشگاه

چه مقدار فضای آزاد مناسب برای نصب چراغ سقفی است؟

استانداردهای مفید برای طراحی نورپردازی به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید که فاصله کافی بین چراغ و مسیر تردد در مغازه و یا فروشگاه شما وجود دارد. با رعایت این راهنمایی‌ ها می‌توانید از آسیب ‌دیدگی چراغ‌ ها جلوگیری کنید و از چراغ سقفی در مغازه بهترین بهره نوری را ببرید.

قبل از نصب چراغ در نزدیکی درب‌ها، مطمئن شوید که محل نصب اجازه می‌دهد درب به طور کامل باز شود و به چراغ برخورد نمی کند.

تا حد امکان از چراغ‌های سقفی استفاده کنید که بتوانند به گونه ‌ای نصب شوند که فاصله‌ ی چراغ از سقف تا پایین به گونه ای باشد که نوری با کیفیت را به اجناس داخل مغازه یا فروشگاه ساطع کند و نور به گونه ای پراکنده شود که مشتری دید خوب و کافی داشته باشد و بتواند با دید خوب برای مثال جنس محصول، یا تاریخ انقضا و یا قیمت روی محصول را به راحتی تشخیص دهد.

و دلیل دیگری که باید ارتفاع نصب چراغ مناسب باشد این است که، به افراد این امکان را می‌دهد که به راحتی از زیر آن عبور کنند یا وسایلی مانند رگال ها، قفسه ها و وسایل موجود در فروشگاه را به راحتی جابجا کنید بدون اینکه به چراغ برخورد کنند.

فضای آزاد مناسب برای نصب چراغ سقفی

چه اندازه یا قطر چراغ سقفی در فضای شما مناسب است؟

یافتن قطر چراغ سقفی، که به معنای یک خط مستقیم از یک طرف به طرف دیگر است، یک محاسبه ساده است و یک ترفند موثر برای انتخاب چراغ مناسب برای فضای شما می‌باشد.

برای یافتن قطر چراغ، طول محیط را به عرض محیط اضافه کنید، که به فوت اندازه‌ گیری می‌شود. عدد حاصل قطر چراغ سقفی شما به اینچ خواهد بود.
طول محیط + عرض محیط (به فوت) = قطر چراغ (به اینچ)
برای مثال، اگر طول محیط مد نظر شما ۹’ در ۱۵’ باشد، قطر چراغ نباید بیشتر از ۲۴ اینچ باشد.

تشخیص اندازه و قطر چراغ سقفی

چه ارتفاعی برای چراغ مناسب است؟

مشابه قطر، یک ترفند ساده برای تعیین ارتفاع چراغ سقفی وجود دارد. این بار، ارتفاع محیط را از کف تا سقف اندازه‌ گیری کنید.
برای تعیین ارتفاع چراغ سقفی، مانند چراغ آویز، ارتفاع اتاق (به فوت) را گرفته و آن را در ۲.۵ اینچ ( 1 اینچ = 2.54 سانتی‌متر) ضرب کنید تا حداقل ارتفاع چراغ بدست آید، و سپس آن را در ۳ اینچ ضرب کنید تا حداکثر ارتفاع چراغ به اینچ محاسبه شود.

حداقل ارتفاع چراغ (سانتیمتر) = ارتفاع محیط (سانتیمتر) × 6.35
حداکثر ارتفاع چراغ (سانتیمتر) = ارتفاع محیط (سانتیمتر) × 7.62

ارتفاع مناسب برای نصب چراغ سقفی

انواع چراغ‌های سقفی

انواع مختلفی از چراغ‌های سقفی موجود است که هرکدام سبک و عملکرد خاص خود را دارند. سبک‌های متنوعی از لامپ‌ها برای انتخاب وجود دارند. بهترین کار این است که با انواع آن‌ها آشنا شوید تا کمک کند کدام نوع در فضای شما بهترین کارایی را دارد.

چراغ های روکار نزدیک به سقف یا به طور مستقیم به آن نصب می‌شوند تا اثر بصری آن‌ها به حداقل برساند. این چراغ‌ها به طور مستقیم به سقف نصب می‌شوند و هیچ فاصله‌ای از آن ندارند. این ویژگی باعث می‌شود که چراغ‌ها به فضای داخلی یکپارچگی بیشتری ببخشند و ظاهری تمیز و مرتب به فروشگاه بدهند. به‌ویژه در فروشگاه‌هایی با سقف‌های کوتاه، این چراغ‌ها گزینه مناسبی هستند.

چراغ‌های آویز و لوسترها نورپردازی دکوراتیو و تأکیدی را با نگاهی به ایجاد یک اثر هنری فراهم می‌کنند.

چراغ‌های Spot & Accent روش‌های قابل اعتماد و روشن برای هدایت نور به دقیقاً جایی است که نیاز به نور برای کارهای تخصصی یا تأکید هنری و برجسته کردن فضای شما وجود دارد.

چراغ‌های ریلی و نورپردازی ریل‌دار سبک مدرن و صنعتی هستند که به طراحی خلاقانه و تطبیق‌پذیر نور در تمام اتاق اجازه می‌دهند.

انواع چراغ های سقفی

سخن پایانی

نورپردازی نقش اساسی در درک مشتری و وضعیت روحی او در داخل فروشگاه دارد. با تغییر نحوه‌ی درک محیط توسط مشتریان، نورپردازی تأثیر زیادی بر احساسات، تعامل و وفاداری نسبت به محصولات یا برندها دارد.

به‌عنوان مثال، توجه کنید به اینکه چگونه فروشگاه‌های اپل در تمام دنیا از یک لحن ثابت استفاده می‌کنند که برند آن‌ها را به‌طور کامل نمایان می‌کند؛ تمیز، روشن و احساس لوکس و ممتاز.

• نورپردازی می‌تواند تأثیر قدرتمندی بر درک مشتری و فروش داشته باشد؛ نور گرم فضایی دعوت‌کننده ایجاد می‌کند، در حالی که نورپردازی تأکیدی به جلب توجه بیشتر به محصولات اصلی کمک می‌کند.

• استراتژی‌های نورپردازی مناسب در فروشگاه‌های خرده‌ فروشی به راهنمایی مشتریان در بخش‌های مختلف کمک می‌کند، تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه را برجسته می‌کند و قابلیت دید در نواحی کاربردی مانند فضای پرداخت را افزایش می‌دهد.

• ترکیب نور محیطی با نورپردازی وظیفه‌ای برای برجسته‌سازی و تأکید بر بخش‌های مختلف، همراه با استفاده از طراحی‌های دینامیک در صورت لزوم، برای بهینه‌ سازی تجربه خرید ضروری است.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx