دسته بندی: دسته‌بندی نشده

ایده های خلاقانه برای استفاده از چراغ های ریلی

ایده های خلاقانه برای نورپردازی ریلی

نور پردازی یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین بخش های دیزاین ودکوراسیون در معماری است. انتخاب درست وصحیح نور پردازی متناسب با هر مکان و هر محیطی کاری سخت و پیچیده ودر عین حال تخصصی است.

چراغ های ریلی در دکوراسیون ومعماری وطراحی داخلی امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردارهستند. نور پردازی عنصری بسیار مهم در دیزاین هر مکانی است و توجه واهمیت به آن امری واجب و ضروری است. چراغ های ریلی به دلیل قابلیت چرخشی که دارند به راحتی می توان زاویه وجهت نور تابشی آنها را تغییر داد.

اما چرا چراغ ریلی؟

این چراغ ها یکی از جدید ترین، جذاب ترین و در عین حال کارآمد ترین روش های نور پردازی مدرن هستند که در کنار جذابیت بصری ویژه ای که به محیط می دهند برای تامین نور مورد نیاز هر مکان وهر محیطی به کار می روند. در عصر جدید نمی توان منکر قدرت نورپردازی و قابلیت ها وجذابیت های آن شد.

انواع چراغ ریلی در انواع و اقسام مختلف تولید می شوند و مورد استفاده ی کاربران قرار می گیرند. این چراغ ها به دلیل مزایا و تنوع و کارایی هایی که دارند امروز طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند.

به طور معمول از چراغ های ریلی در گالری ها، نمایشگاه ها، مغازه ها، کافه ها و حتی در منزل ولابی برای دیزاین استفاده می شود. دلایل مهمی که باعث شده است چراغ های ریلی در عصر حاضر مورد توجه کاربران قرار بگیرد.شکیل بودن.پرکاربرد بودن .کم مصرف بودن وعمر طولانی این محصول است.

کاربرد چراغ ریلی چیست؟

چراغ های ریلی جز نورپردازی های جدیدی است که در عصر حاضر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و در طراحی ودیزاین به سبک های مدرن، مینیمال و …. مورد استفاده قرار می گیرد به این دلیل که توانایی هماهنگ شدن با سبک های مختلف را دارند. اما کاربرد های این چراغ در دکوراسیون و دیزاین :

• برجسته کردن نقاط خاصی از محیط
• ادغام با عناصر معماری
• نمایش بخش های خاص
• نور پردازی اتاق با ارتفاع کم
• نور پردازی آشپزخانه

این چراغ ها به دلیل قابلیت ها وتوانایی هایی که دارد وبه خوبی می تواند باهرسبک دیزاینی هماهنگ شود بنابر این گزینه ی مناسبی برای نور پردازی هستند.

  • نور پردازی هنری

با توجه به توضیحاتی که پیش تر دادیم نور پردازی درست واصولی از اهمیت بالایی برخوردار است.چراغ های ریلی بهترین گزینه برای گالری های هنری هستند از این جهت که به راحتی وبا چرخش چراغ ها به سمت مورد نظر می توان توجه افراد را به موضوع یا اثر هنری خاصی جلب کرد.

  • ایجاد تمایز میان بخش های مختلف اتاق

چراغ ریلی برای تفکیک بخش های مختلف بسیار مورد استفاده است.در مکان هایی که فضا بزرگ است اگر قصد جدا سازی فضا مورد توجه طراح باشد چراغ ریلی گزینه ی مناسبی برای این جداسازی است.چراغ ریلی این امکان را فراهم می کند که فضاهای مختلف منزل مانند اتاق مطالعه.نشیمن.ناهارخوری به راحتی ازیکدیگر جدا ومتمایز شوند.

  • نور پردازی خطوط معماری

از این قابلیت چراغ ریلی برای بولد و برجسته کردن یک بخش خاص و ویژه در معماری، طراحی و نور پردازی استفاده می شود. مانند ستون ها قوس ها دیوارها با طراحی های خاص مانند دیوار های منحنی مورد استفاده دارد که باعث زیبایی محیط و القای حس عمق وبعد در آن فضا می شود.

  • نور پردازی آشپزخانه

از این چراغ ها به راحتی می توان بالای کانتر آشپزخانه یا بالای جزیره استفاده کرد که علاوه بر زیبایی خاص وچشم نوازی که به محیط می دهد می توان طوری طراحی واجرا کرد که نور بهتری برای انجام کار در اختیار کاربر قراردهد.

  • نور پردازی برای پاسیو وفضای باز

استفاده از چراغ های ریلی ضد آب برای این فضا ها پیشنهاد می شود که با استفاده از آنها می توان نور پردازی ویژه ای در پاسیو وفضاهای باز انجام داد به این صورت که با هدایت نور به سمت گیاهان یا آب نماها ویا مسیر های ورود ویژه که در فضا های باز طراحی می شود فضای دلنشین وچشم نوازی را ایجاد کرد.

  • نور پردازی برای قفسه ها، شلف ها و کتاب خانه ها

استفاده از چراغ های ریلی در قفسه ها وکتاب خانه ها این امکان را فراهم می کند که دسترسی به کتاب های داخل کتاب خانه برای مراجعه کننده به کتاب خانه راحت شود ویا نورپردازی وهدایت نور به سمت قفسه ها توجه افراد را به وسایلی که در قفسه ها قرار گرفته جلب می کند.

  • نور پردازی برای سقف های بلند

در محیط هایی با سقف بلند چراغ ریلی گزینه ی بسیار مناسبی است. با نصب ریل ها در سقف و با تابیدن نور از بالا به پایین نور پردازی مناسب وایده آلی در محیط فراهم می شود. نور پردازی از ارتفاع بالا باعث می شود نور پردازی به صورت یکنواخت تری در محیط پخش شود.

  • تنظیم نور پردازی متحرک

با استفاده از این قابلیت چراغ ریلی یعنی متحرک بودن می توان مکان این روشنایی را تغییر داد. از این قابلیت انواع چراغ ریلی می توان برای ایجاد جلوه های نوری مختلف در محیط ها وفضاهای مختلف استفاده کرد.

  • ایجاد نقاط تمرکز

این قابلیت زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که کاربر قصد دارد توجه افراد رابه یک نقطه ی خاصی متمرکز کند در این صورت چراغ ریلی را به گونه ای نصب واجرا می کند که نور چراغ فقط یک نقطه ی خاص را پوشش دهد.

  • نور پردازی برای انواع گالری ها

از روشنایی ریلی برای نور پردازی انواع گالری ها ویا حتی گالری های خانگی به راحتی می توان استفاده کرد.برای مثال برای گالری خانگی که دریک قسمت از دیوار خانه عکس های مورد علاقه ی خود را نصب کرده اید می توانید از نورهای متحرک و قابل تنظیم برای نور پردازی وجذابیت گالری خانگی خود استفاده کنید و توجه افرادی که به منزل شما رفت وآمد دارند را به خوبی به گالری خانگی خود جذب خواهید کرد.

همه ی این مواردی که دراین مقاله به آن ها اشاره کردیم ایده هایی است که می توان برای طراحی ونور پردازی محیط های مورد نظراز آن ها استفاده کرد.

نجوا ایزدی

متخصص در زمینه سیستم های برقی و حفاظتی ساختمان همانند دوربین مدار بسته، آیفون تصویری و تمامی کالاهای برقی ، مدیر محتوا و بهینه سازی سایت

پست های اخیر

بی متال چیست و انواع آن کدامند؟

معرفی بی متال و انواع آن حفاظت از موتور های الکتریکی بسیار مسئله حائز اهمیتی…

1 هفته پیش

چه تفاوتی بین کابل‌ های برق ولتاژ پایین و ولتاژ بالا وجود دارد؟

تفاوت های کابل ولتاژ بالا و ولتاژ پایین چیست ؟ کابل‌ های برق، رگ‌ های…

3 هفته پیش

نورپردازی مدارس و فضاهای آموزشی، استانداردها و اهمیت آن

استانداردهای نورپردازی مدارس نورپردازی در مدارس نقش بسیار مهمی در بهبود محیط آموزشی و ارتقاء…

4 هفته پیش

کاربرد انواع فتوسل و معرفی آنها

فتوسل چیست و کاربردهای آن فتوسل (Photocell) یک حسگر نوری است که به تغییرات شدت…

2 ماه پیش

هر آنچه باید در مورد چراغ های روکار بدانید

همه چیز در رابطه با چراغ های روکار اگر نورپردازی توکار انتخاب مناسبی برای فضاهای…

2 ماه پیش

8 مزیت استفاده از ریسه های ال ای دی نواری در محوطه باز

مزایای استفاده از ریسه ال ای دی در فضای باز استفاده از ریسه های ال…

2 ماه پیش