صفحه اصلی اخبار و مقالاتاخبار روشنایی معرفی دو مدل چراغ دیواری پرکاربرد

معرفی دو مدل چراغ دیواری پرکاربرد

توسط نجوا ایزدی
چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک

معرفی دو نوع چراغ دیواری چوبی و کلاسیک

چراغ دیواری از ملزومات روشنایی است که از گذشته تا به امروز در داخل و خارج ساختمان برای تامین نورمحیط مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع چراغ علاوه بر نورپردازی محیط، در دکوراسیون فضا نیز موثر است و به زیبایی فضا نیز اهمیت می‌دهد.

چراغ دیواری هم در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود که هر کدام بر اساس کاربرد، در داخل یا خارج ساختمان نصب می‌شوند.

به همین دلیل شما ابتدا باید نوع و محل نصب مورد نظر چراغ‌های دیواری را بررسی کنید. در نهایت تصمیم بگیرید که چه نوع چراغی برای شما مناسب خواهد بود. انواع چراغ‌ دیواری عبارتند از:

  •  چراغ دیواری کلاسیک
  •  چراغ دیواری مدرن
  •  چراغ دیواری دکوراتیو
  •  چراغ دیواری ال ای دی
  •  چراغ دیواری لوکس
  •  چراغ دیواری حیاط

اگر بخواهیم همه چراغ‌های دیواری ذکر شده را در این مقاله بررسی کنیم. نمی‌توانیم توضیح مطلوبی ارائه دهیم. بنابراین تنها دو نوع چراغ دیواری پر کاربرد چوبی مدرن و چراغ دیواری چوبی کلاسیک را با ویژگی‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

چراغ دیواری چوبی و کلاسیک

بررسی چراغ دیواری چوبی مدرن

امروز دکوراسیون بیشتر ساختمان‌های نوساز و یا دفاتر کاری، مدرن هستند. در بخش نورپردازی هم این موضوع صدق می‌کند و شاهد وجود چراغ‌های مدرن و جدید هستیم. یکی از انواع لوازم روشنایی دکوراتیو امروزی، چراغ دیواری چوبی مدرن است که همراه با ظاهری مدرن و روشنایی جذاب عرضه می‌شوند.

ویژگی‌های چراغ دیواری چوبی مدرن

برای اینکه چراغ دیواری چوبی عمر بیشتر و اثر بخشی بهتری داشته باشد، اغلب از تکنولوژی ال ای دی در آنها استفاده می‌شود.

شاید تصور شما از چراغ‌های دیواری چوبی وجود شید و کلاهک روی آن باشد که کاملا غلط است. زیرا در طراحی چراغ‌های مدرن اصلا از کلاهک و شید استفاده نمی‌شود. علت وزن سبک این چراغ‌ها همین موضوع است که مزیت آنها به شمار می‌آید.

این چراغ‌ها با ولتاژ 220 ولت عرضه می‌شوند و امکان تعویض لامپ نیز دارد. جنس این چراغ‌ها، همانطور که در نام آن آمده، از چوب است و در برخی از مدل‌ها ترکیب چوب و فلز به کار برده شده است.

امروز از چراغ‌های دیواری چوبی مدرن به عنوان یک منبع نورپردازی شیک در داخل و خارج محیط‌هایی مانند راهروها، ویترین مغازه، دکوراسیون منزل، کافه‌ها، رستوران‌ها و غیره استفاده می‌شود.

چراغ دیواری چوبی مدرن

بررسی چراغ دیواری چوبی کلاسیک

با در نظر گرفتن دکوراسیون فضا و محیط، می‌توانید یکی از انواع چراغ دیواری چوبی را انتخاب کنید که با واژه کلاسیک شناخته می‌شود. این نوع چراغ جنبه دکوراتیو بیشتری دارد و قطعاً باید در فضایی با همین سبک قرار گیرد.

ویژگی‌های چراغ دیواری چوبی کلاسیک

اغلب خانه‌های ایرانی مخصوصا قدیمی، سبک کلاسیک و کمی سنتی دارند. و در بخش روشنایی خانه، لوسترهای کلاسیک نورپردازی را بر عهده گرفته‌اند. در نتیجه ترکیب چراغ دیواری چوبی کلاسیک با این سیستم‌های روشنایی فضایی آرام و دلنشین ایجاد می‌کند و حال و هوای چای عصرانه و کیک داغ را جذاب‌تر می‌سازد.

چراغ‌های دیواری چوبی کلاسیک نیاز به هماهنگی با دیگر جزئیات موجود در فضا دارند. اینگونه در دکوراسیون برجسته‌تر دیده می‌شوند.

این نوع چراغ نیز مانند چراغ دیواری چوبی مدرن، بیشتر از جنس چوب ساخته شده و در برخی قسمت‌ها برای افزایش زیبایی آن از آهن نیز استفاده شده است.

چراغ‌های دیواری چوبی کلاسیک کاربرد یکسانی با انواع مدرن دارند. با بسیاری از محیط‌ها مانند پلکان ساختمان‌ها، لابی، فضای داخلی خانه، حیاط و بالکن، ویترین‌هایی با تم کلاسیک و غیره تطابق دارند.

چراغ دیواری چوبی کلاسیک

نقاط مشترک چراغ دیواری چوبی مدرن و چراغ دیواری چوبی کلاسیک

دو نوع چراغ‌های ذکر شده، چراغ‌های چوبی مدرن و کلاسیک، مشخصات و اشتراک‌های زیادی با هم دارند و بعضاً از امکانات یکسانی بهره‌مند هستند.

1.جنس و ساختار اولین و مهمترین وجه اشتراک این دو نوع چراغ محسوب می‌شود. در واقع جنس هر دو نوع چراغ از چوب و در برخی از قطعات فلز است.

2.همچنین وزن سبک و ساختار ساده این دو نوع چراغ فاکتور اصلی محبوبیت آنها است. بیشتر کاربران راحتی استفاده و بهره برداری از آنها را ملاک خرید قرار داده‌اند.

3.فاکتور دیگر در مورد قیمت مناسب انواع چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک است. مدل‌های مختلف و متنوعی از این چراغ‌ها با قیمت‌های بسیار عالی در بازار به فروش می‌رسند که نقطه جذب مخاطبین هستند.

4.اغلب چراغ‌ های چوبی دیواری مدرن و کلاسیک دارای یک سرپیچ معمولی در نوع E27 هستند و بر اساس استانداردهای تعیین شده، ولتاژ کارکرد آنها به مقدار 220 ولت است.

5.    این چراغ‌ها را با توجه به نوع کاربری که دارند می‌توان در بسیاری از نقاط و محیط‌های ساختمانی، فروشگاهی، محافل هنری و نمایشگاهی، فضاهای داخلی و خارجی منازل و ویلاها استفاده نمود.

راهنمای خرید چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک

قبل از خرید چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک حتما نکاتی را در نظر بگیرید.

  • ابتدا به محل نصب چراغ توجه فرمایید و تمام جوانب مانند سیستم‌های روشنایی موجود در محل را در نظر بگیرید. به این دلیل باید به دیگر ابزار روشنایی توجه کنید که فاصله میان آنها متناسب باشد. انواع چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک قابلیت فراهم نمودن روشنایی بین 5 تا 8 متر را دارند؛ بنابراین باید فاصله اصولی بین سیستم‌های روشنایی خانه مانند لوسترها، آباژورها، هالوژن‌ها و غیره را رعایت کنید.
  • تناسب رنگ محیط، موضوع دیگری است که هنگام خرید چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک باید به آن اهمیت دهید. ما به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنیم رنگی متضاد و متفاوت از چراغ چوبی مدرن و کلاسیک با رنگ دیوار را انتخاب کنند.
  • در پایان باید به مشخصات و مواردی همچون گارانتی، خدمات پس از فروش، کیفیت ساخت و مواد اولیه استفاده شده، نوع لامپ و غیره چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک توجه کرد.

نتیجه گیری در مورد چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک

ما در این مقاله به تمامی مطالب معرفی و بررسی، کاربردها، نقاط اشتراک، نحوه استفاده و راهنمای خرید در خصوص چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک پرداختیم.

همانطور که گفته شد، چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک انواع مختلفی دارند و محدوده کاربرد آنها بسیار گسترده است. انواع این چراغ‌ها در بسیاری از محیط‌های داخلی و خارجی قابل استفاده هستند.

نوع کاربری و محل نصب دو فاکتور اصلی ما در انتخاب و خرید چراغ دیواری چوبی مدرن و کلاسیک است. مطالعه دقیق در مورد راهنمای خرید چراغ دیواری چوبی بخشی کاربردی و مهم در این مقاله به شمار می‌آید و مشتریان با در نظر گرفتن این بخش می‌توانند به آسانی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مقالات مرتبط

اشتراک
اعلام به من
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx